Skip to main content

Wsparcie dla pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych

Idea naszego przedsięwzięcia polega na tym, aby badania empiryczne, mające na celu weryfikację modelu teoretycznego KOPUZ, były jednocześnie narzędziami bezpośredniego wsparcia uczniów zdolnych oraz osób zaangażowanych w ich edukację i rozwój, a więc służyły społecznościom lokalnym. Zwalidowane rozwiązania przekażemy poradniom psychologiczno-pedagogicznym (PPP) jako zestaw rekomendacji – standard diagnozy uczniów zdolnych bazujący na paradygmacie opartym na dowodach (evidence based paradigm).

Zrealizujemy działania wdrażające KOPUZ do praktyki funkcjonowania poradni psychologiczno-pedagogicznych. W tym celu:

  • przygotujemy eksperckie materiały dla pracowników PPP,
  • zorganizujemy szkolenia on-line z wdrażania modelu KOPUZ,
  • udzielimy łącznie 100 godzin indywidualnego wsparcia mentoringowego (w tym dla specjalistów szkolnych) z wdrażania modelu KOPUZ.

Zweryfikowany model KOPUZ będzie elementem publikacji naukowej, którą opracujemy na zakończenie projektu TalentON II. W publikacji znajdą się rekomendacje wdrażania modelu przez PPP oraz szkolnych specjalistów (psychologów, doradców zawodowych, pedagogów).

Specjaliści z poradni psychologiczno-pedagogicznych będą mogli również skorzystać z pozostałych form wsparcia organizowanego przez CDUZ, w tym:

  • mapy zasobów metodycznych i instytucjonalnych – zestawienia aplikacji, scenariuszy, e-zasobów, ofert instytucji kultury, nauki czy organizacji samorządowe oraz trzeciego sektora, które można wykorzystać w procesie rozwoju ucznia zdolnego;
  • videopodcastów – nagrań promujących psychobiografie wybitnie zdolnych osób, poprzez które zaprezentujemy różnorodne ścieżki rozwojowe osób zdolnych i mechanizmy radzenia sobie z pokonywaniem trudności;
  • konferencji tematycznych „Na Parnasie” – spotkań z wybitnymi osobistościami, zorganizowane w formie paneli tematycznych. Poprzez omówienie ścieżki kariery zaproszonych gości, jak również napotkanych przez nich przeszkód i barier, z którymi musieli się zmierzyć, zapoznamy uczestników konferencji (uczniów, dyrekcje, kadrę pedagogiczną, specjalistów szkolnych) z tematyką osoby zdolnej, jako ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Do współtworzenia tego przedsięwzięcia zaprosimy ekspertów PPP.

Działania skierujemy głównie do poradni psychologiczno-pedagogicznych funkcjonujących na obszarze województwa lubelskiego oraz mazowieckiego.